Reméljük, hogy tartalomnaptárad alapján szuper tartalmakat és hirdetéseket tervezel és teszel közzé! Gratulálunk! Viszont a munka nem ér véget a csodás kreatívok feltöltésével. Kövessük tovább az érdeklődőket a folyamatban, nézzük meg, mi történik a hirdetésre kattintás után.
Hova mutathat a Facebook hirdetés?
Előző cikkünkben foglalkoztunk a hirdetések fő típusaival:
- link (cím + hosszabb/rövidebb szöveg + figyelemkeltő kép + hivatkozás)
- videó (cím + szöveg + videó + hivatkozás)
- űrlap (azonnali űrlap kitöltés az érdeklődő a Facebookon marad).
Választhatsz, hogy milyen célt szolgáljanak a hirdetéseid:
- ismerjenek meg minél többen,
- nézzék meg többen a weboldalad,
- legyenek aktívabbak a követőid (több lájk, komment, megosztás),
- lépjenek veled kapcsolatba (azonnali hívás vagy messenger üzenet),
- adják meg az adataikat, hogy később te tudj velük kapcsolatba lépni.
De mi történik az érdeklődővel a hivatkozásra kattintás után?
- marad a Facebookon, ahol kitölt egy űrlapot, megnézi a boltodat, üzenhet a Messengeren, meghívod egy eseményre stb.
- átirányítod az oldaladra (weboldal, webshop, landing oldal),
- tőled független oldalra kerül (pl. vegye meg a Google Playen az alkalmazásodat).
Cikkünkben megnézzük mik az előnyei és hátrányai a Facebookos űrlap hirdetéseknek és a weboldalra átirányításnak. Megtudhatod mi a különbség a weboldalra és landing oldalra érkeztetés között és mik egy tuti landing oldal fő ismérvei.
Érdeklődőkeresési hirdetés (beépített űrlappal)
Az érdeklődő (angolul lead) gyűjtő hirdetések (angolul lead generation ads) elsődleges célja, hogy a felhasználó megadja az adatait egy azonnal megnyíló űrlapon keresztül.
Mire használhatod?
- Hírlevél feliratkozás,
- ingyenes/tájékoztató anyag letöltése,
- regisztráció eseményre,
- ingyenes termékminta rendelés,
- árajánlat kérés,
- jelentkezés konzultációra stb.
Példa (forrás: kozossegikalandozasok.hu)
Előnyei:
- Az érdeklődőnek nem kell elnavigálnia a Facebookról, kitöltés után görgethet tovább.
- A létrehozása egyszerű, akár a Facebook oldalon akár a Meta Business Suiteon keresztül (lásd fent).
- A beépített űrlap testreszabható.
- Mobilos felhasználók számára előnyösebb, mivel nem kell betölteni új oldalt (lehet lassú a betöltés, új ablakban fog megnyílni, lehet nincs mobilra optimalizálva).
- A profiladatokat automatikusan kitölti (szintén mobilon előnyös).
- Felmérések alapján több kitöltés érhető el vele, mint a landing oldalon keresztül.
- Az eredmények a Facebookon tárolódnak, ami többféle CRM rendszerrel összeköthető.
Hátrányai:
- A kattintások költsége általában magasabb, mint a látogató generáló hirdetésnél.
- A beépített űrlap ugyan testreszabható, de korlátozott lehetőséget biztosít információ átadásra.
- Felmérések alapján a kitöltésekből kisebb arányban lesz használható kapcsolat (kevesebb releváns lead).
Tipp: a nem releváns kitöltések csökkentésére tegyél be olyan kérdést az űrlapba, amit nem lehet automatikusan kitölteni.
Több látogató a webhelyre hirdetés
A forgalom generáló hirdetések (angolul coversion) célja, hogy az érdeklődők valamilyen műveletet hajtsanak végre a weboldaladon (megnézzék az oldalt, letöltsenek valamit, vásároljanak, lépjenek veled kapcsolatba stb.) . Fontos különbség, hogy az érdeklődő a kattintás után elhagyja a Facebookot és egy új lapon/ böngészőben megjelenő oldalt fog meglátogatni.
Hova mutathat a hirdetés?
- Saját weboldal
- Saját landing oldal
- Saját webshop
- Külső weboldal/Webshop (pl. Google Play Store, Amazon stb.)
Mire használhatod?
- Az érdeklődőkeresési hirdetéshez hasonlóan érdeklődők adatainak begyűjtésére (űrlap kitöltés, hírlevél feliratkozás),
- egy bizonyos információ kiemelésére (blog bejegyzés, esemény, új termék, akció stb.),
- ingyenes e-book letöltésre (szintén érdeklődő infó gyűjtő módszer),
- tovább irányíthatod őket egy értékesítési oldalra (ez főleg e-kereskedelmi vagy szoftver értékesítő cégeknél jellemző). Például az Apple Storeból letöltheti az appod.
Példa (saját: fitness.spp.hu):
Előnyei:
- Saját felületed keresztül nagyobb mennyiségű információval láthatod el az érdeklődőt.
- Ha az érdeklődő megvárta az oldalad betöltését és még a formodat is kitöltötte, az bizonyos fokú elköteleződést mutat, így minőségi érdeklődőket szerzel.
- Támogatod a márkát ismertségét és a kapcsolatteremtést a vállalkozásoddal (míg az űrlap kitzöltésnél valószínüleg nem fognak emlékezni sem a márkádra sem a vállalkozásodra).
- A hirdetés költsége kattintásonként alacsonyabb, mint az érdeklődőkeresésnél.
- Egyedi kialakítású űrlapot tudsz létrehozni.
- Létrehozhatsz több, személyre szabott landing oldalt, ha többféle célközönséged van.
Hátrányai:
- Tudtad, hogy ha a kattintás után egy oldal betöltési ideje eléri a 3 másodpercet, a nézők fele bezárja az oldalt? Utána minden egyes másodperccel még több lehetséges vevőt veszítesz. Ezért lehet, hogy sok kattintásod lesz, viszont kevesebben jutnak el a weboldalra és főleg a kitöltéshez.
- Kevesebb (de minőségibb!) érdeklődő gyűjtés.
- Egyedi landing oldal létrehozása plusz költséggel jár(hat).
- Mobilos felhasználók esetén a betöltés lassú/nem optimalizált lehet.
Tipp: ne felejtsd el beállítani a Facebook pixelt!
Összefoglalva
Az alábbi képen látható, hogy a kétféle megoldás a hirdetés formájában nem mutat eltérést, illetve ugyanazokkal a beállítási lehetőségekkel rendelkezik (célzás, költségkeret stb.). Eredményeik tekintetében elmondhatjuk, hogy az érdeklődőkeresési hirdetések nagyobb merítést eredményeznek, főleg a mobilos felhasználóknál népszerűek, azonban a jelentkezők között nagyobb arányban fordulhat elő nem releváns találat. Ugyan a kattintás költsége magasabb, de nem szükséges előzetes befektetés (landing oldal elkészíttetése). Ezzel szemben a weboldalra irányító hirdetéseknél alacsonyabb a kattintás költsége és relevánsabb érdeklődőket gyűjthetünk be általa, azonban a weboldal/webshop/landing oldal létrehozás plusz költséget jelent. Szakértők szerint teszteld mindkét megoldást és az eredmények alapján optimalizáld az eredmények alapján.
Tipp: ne csak a kattintások és kitöltések alapján hozz ítéletet, hanem indíts email vagy egyébb kommunikációt is az érdeklődőknek és mérd a visszapattanást, megnyitást és átkattintást. Így megtudhatod, mennyire relevánsak a feliratkozások.
Példa (forrás: Hootsuite.com)
Milyen saját oldalra irányítsd az érdeklődőt?
Weboldal/webshop
A weboldaladon az érdeklődők minden releváns információt megtalálnak, a fő domainen (pl. spp.hu) érhető el. ra irányított érdeklődőkkel növelheted márkád ismertségét, weboldalad forgalmát. Ha webshopod is van, növelheted az értékesítést.
Tisztázzuk, mit értünk weboldal alatt:
- több összefüggő oldalból áll, van navigáció, menü, kapcsolat, stb.
- célja a vállalat teljes körű bemutatása,
- minden infót tartalmaz a cégedről, a termékeidről/szolgáltatásaidról, lehet galériád, blogod stb.
- többféle modulja, funkciója lehet, pl. felhasználói felület, rendelés, shop, fórum, időpontfoglalás stb.
Hogyan használhatod forgalom növelő hirdetés esetén?
- Kihasználhatod a dinamikus hirdetés előnyeit, pl. megcélzod a kosárelhagyó közönségedet, hogy a kosárban hagyott termékeidet lássák a hirdetésedben.
- Célozhatod az utóbbi 90 nap vásárlóit, hogy újra vásároljanak nálad (emlékeztető hirdetés).
- A termékeid hirdetése helyett hirdetheted a pozitív vevői visszajelzéseket (testimonial), ezzel ösztönözve a vásárlást.
- Megoszthatod a blogod legfrissebb cikkeit, hátha a látogató tovább böngészik az oldalon.
Előnyei (forgalomnövelő hirdetés esetén):
- Növeled a forgalmat a weboldalon/ webshopodban.
- Növeled a márkád/vállalatod ismertségét.
- Növelheted az eladásaidat a webshopodban.
Hátrányai (forgalomnövelő hirdetés esetén):
- Túl sok információt tartalmaz, így egy konkrét termék/szolgáltatás/üzenet/akció hirdetésére nem alkalmas.
- Nem használhatod ingyenes termékminta vagy e-book letöltéséhez.
Tipp: látogató növeléshez használj landing oldalt!
Landing oldal
Egy cél érdekében létrehozott önálló oldal, ami gyakran aldomainen (pl. fitness.spp.hu) érhető el.
Mik a landing oldal fő ismérvei?
- Designban és tartalomban egy hirdetéshez illeszkedik.
- A látogatók egy célzott hirdetésből (Facebook, Google stb.) érkeznek.
- Egyetlen tartalomra/cél elérésére fókuszál.
- Egyetlen cél elérésére tartalmaz könnyen észrevehető link(ek)et (call to action).
- Nem tartalmaz navigációt/menüt.
- Nem része a fő weboldalnak és (gyakran) nem tartós a használata.
Mire használhatod forgalom növelő hirdetés esetén?
- Új termék/ szolgáltatás/ akciós termék értékesítésre.
- Ingyenes próbatermék/e-book/webkonzultáció/esemény meghívó stb. igénylésére/letöltésére, amely során a cél,hogy a látogató megadja az adatait (lead gyűjtés).
- Miután a látogató elérte a célt (megadta az adatait, letöltött, regisztrált, feliratkozott stb.), köszönő oldal fogadja, ami magát az ajánlatot/utasításokat/másik ajánlatot stb. tartalmaz.
- A landing is tartalmazhat linket külső oldalra (Amazon, Google Store stb).
Előnyei:
- Csak egy cél elérésre készül, így nem tereli el a látogató figyelmét más (mint pl a weboldalon a sok link, menü stb).
- Az átadott infó mennyisége tőled függ, lehet rövidebb (befér egy kijelzőbe) vagy hosszabb (görgethető, de még mindig egy oldalas!).
- Az eredmények könnyen mérhetők és összesíthetők.
- Minden célcsoportra készíthető célzott landing egyedi igényeikre szabva.
Hátrányai:
- Többletköltséget jelenthet több landing oldal egyedi készíttetése.
- Az átkattintás során elveszheted az érdeklődők egy részét, főleg mobilos célközönség esetén, azonban optimalizálással csökkentheted a veszteséget.
Hogyan legyen ütős landing oldalad?
- Határozd meg a célod (eladás, adatgyűjtés, átkattintás külső oldalra)
A facebook hirdetések esetén az azonnali eladás helyett az adatgyűjtés a cél, hiszen ismeretlen nézőknek fogod beajánlani a terméked és a cél, hogy később kapcsolatba léphess velük, hogy megismerjék a márkádat és később megvásárolják. Ezért a landing oldalakat általában ingyenes anyagok letöltéséhez készítik.
2. Határozd meg a célközönséget!
Ahogy a hirdetés létrehozásnál, a landing oldal kialakításánál is lényeges, hiszen amellett, hogy illeszkedik a céged meglévő arculatához, a célcsoport igényei szerint alakítanod (nyelvezet, képek stb.).
3. Tudd, honnan fognak érkezni az érdeklődők!
Lehet, hogy a blogod olvasóit irányítod ide és emellett hirdeted a facebookon. Például egyik korábbi blogbejegyzésünkben ingyenesen letölthető tartalomnaptárat kínáltunk, amelyre Facebook kampányt is indítottunk.
4. Tervezd meg a landing oldalad felépítését.
1. rész: Indíts ütős címmel és képpel! Kb. 3-5 másodperced van meggyőzni a látogatót, hogy ne zárja be az oldaladat és görgessen lejjebb. Ehhez használj kiváló minőségű képet, ami valamilyen módon kapcsolódik a termékedhez/ szolgáltatásodhoz, a kiszolgált igényhez, felhasználáshoz, vágyott eredményhez stb. A nyitó mondatnak a célcsoportnak kell szólnia, hogy olvasson tovább. Többféleképpen érheted el: ébressz kíváncsiságot, kelts igényt, szolgáld ki a vágyait. A címhez tartozhat egy rövid szöveg is, amiben tovább magyarázhatod mi pontosan amit kínálsz és ez miért kell neki.
2. rész: Mutasd be a problémát, amire megoldást kínálsz. A célközönségednek úgy kell éreznie, hogy ők szintén ezzel küzdenek, amire te tudod csak a megoldást.
3. rész: Mutasd be a megoldást! Itt leírhatod a működést, kiemelheted az előnyöket, stb. Ügyelj rá, hogy érhető, átlátható legyen.
4. rész: Meg kell győznöd ajánlatod hitelességéről az érdeklődőt/ garanciát kell nyújtanod, hogy ezzel eléri a vágyott állapotot. Mutass be teszt eredményeket, bizonyítványokat vagy a legjobb, ha elégedett vásárolók szavaival töltöd meg ezt a blokkot.
5. rész: Rövid bemutatkozás.
6. rész: Link (call to action)! Mivel a landing oldalnak egy meghatározott célja van, minden beillesztett link ugyanoda fog mutatni (űrlap kitöltés, regisztráció, stb.). Javasolt több helyre is elhelyezni: a nyitó blokkba (ha van űrlap kitöltés, akár a teljes űrlap bekerülhet) és az oldal aljára is, ha a néző végig olvasta az infókat, ne kelljen visszagörgetnie, hogy kérje az ajánlatot. Legyen könnyen észrevehető. Az űrlap összeállításánál a legrelevánsabb kérdésekre koncentrálj, hogy a kitöltés minél gyorsabb lehessen.
7. rész: Köszönő oldal. Miután a kívánt cselekvést végrehajtotta a néző, a köszönő oldalnak két funkciója van: a) végrehajtani az ígéretet (letöltődik a tartalom), b) másik tartalomra terelheted a figyelmet (kapcsolódó tartalom, közösségi média, feliratkozás a blogodra stb.). Amennyiben a kívánt tartalom nem azonnal elérhető, állíts be automatikus email küldést.
Mire figyelj?
- Ne hagyd le a logódat!
- Állítsd be a Facebook Pixelt (ezen keresztül mindenféle adatot megtudhatsz a látogatókról és mérheted a kattintásokat, letöltéseket, stb.)!
- Használd a Google Analytics-ot (megtudhatod a látogatók nemét, korát, az oldalon eltöltött időt, milyen eszközről böngészik, stb.
- Optimalizáld mobilra. A Google tesztelővel megnézheted, hogyan néz ki a sajátod.
- Optimalizáld az oldal betöltési sebességét (másodperceken múlik minden)! A Google PageSpeed segítségével tudod ellenőrizni.
- Használj videót is!
- Töltsd fel szöveges tartalommal a landing oldalad, mivel meg kell győznöd a látogatót, hogy akarja, amit kínálsz illetve a Google is a releváns kulcsszavak szerint sorol előre.
- Tesztelj verziókat! (Tesztelheted a címsort, a színeket, kép vs videó stb.)
6. Hogyan miért a landinged eredményeit?
Oldal látogatottság: minél több látogató, annál nagyobb az esély az eredményességre.
Konverzió: akik véghezvitték a kívánt cselekvést (pl. kitöltötték az űrlapot).
Látogatók forrása: ha több helyről is vársz látogatókat (blog/facebook/google ads) megtudhatod, honnan érkeztek a legtöbben.
Visszafordulási arány (bounce): akik azonnal elhagyják az oldalad betöltés után.
Landing trendek 2022
Párbeszédszerű hangvétel
A kérdéssel való nyitás hatékony módja annak, hogy felkérje a látogatót az érdeklődésre, ezt kötetlen hangnemmel kombinálva (szakzsargon és hivatalos mondatszerkezetek helyett lazább, hétköznapibb megfogalmazás) inkább lehetőségeket kínál az érdeklődőnek (nem várálásra ösztönöz). Kiváló módszer a konverziók ösztönzésére. Példánkon a Mention landing oldalának régi és új verziója látható (katt a nagyításhoz). A cég kimutatása szerint 31%-kal növelték a konverziót a módosítással.
Magyarázó videó használata
Felmérések szerint a videót használó oldalak, több mint 80%-kal több konverziót generálnak, mint a statikus képeket tartalmazók. A magyarázó videók rövid klipek, gyakran terméknézettel és hangfelvétellel, amelyek végigvezetik a felhasználót a cég termékén vagy szolgáltatásán. A HubSpot szerint az emberek 94%-a arról számol be, hogy magyarázó videókat néz, hogy többet tudjon meg egy termékről, és 84%-uk arról számol be, hogy befolyásolták őket a vásárlásban. A cél, hogy az unalmas, hagyományos termékvideók helyett rövid történettel rendelkező, humoros, közvetlen, narrált kisfilmeket lássunk.
Például a KEAP CRM szoftver videója, amit érdemes megnézned ide kattintva.
Egyedi illusztrációk, grafikák, GIFek
Az unalmas stock fotók helyett teret nyernek az egyedi, színes illusztrációk, amiken keresztül az oldal komminkál a nézőkkel. A mozgó illusztrációk még inkább a figyelem felkeltést szolgálják. Animációk használatával remekül lehet például márkatörténetet bemutatni. Szintén egyre népszerűbb a saját fotók feltöltése a stock képek helyett.
Például a GatherContent egyedi főképet használ és további egyedi illusztrációkat az oldalon.
A ContentCal ötvözi a látványos színeket a saját fotókkal és az egyedi illusztrációkkal.
Összefoglalva
Átnéztük, hogy a hirdetésre kattintás után az érdeklődőket hova vezetheted. Javasoljuk, hogy gondold át, a te célcsoportodnak (mobil/laptop felhasználó) és a céljaidnak (minőség vagy mennyiség?) melyik módszer (Facebook űrlap vs landing oldal) felel meg jobban, vagy akár tesztelheted is mindkét megoldást. Ha viszont úgy döntesz, saját oldalra vezeted tovább a kattintókat, a leghatékonyabb megoldás, ha egy ütős landing oldalon mutatod be az üzeneted, hogy ne vonja el semmi a figyelmüket és a mondanivalód eljusson a nézőkhöz. Fenti tippjeink alapján készíthetsz saját landing oldalakat vagy kérd ajánlatunkat!