Web design trendek és előjelzések 2023

  • 0
1024 684 SPP Design

Fontos, hogy weboldalad naprakész legyen? Vásárlóid elvárják a trendi megjelenést? Ügyfeleket vesztenél egy “elavult” oldallal? Nézzük, milyen elvárásoknak kell megfelelnie weboldaladnak 2023-ban!

1. Sebesség

Az első és legfontosabb szempont a weboldal betöltésének sebessége. Már a Google keresőmotorja is értékeli, milyen gyorsan válik elérhetővé a tartalmad a néző számára. A látogatók pedig szinte azonnali élményt várnak el. Ha weboldalad lassan tölt, elveszíted a forgalmat, a konverziót (azaz, hogy a látogató végrehajtsa az elvárt akciót, vásárlás, kérdőív kitöltés, letöltés stb., az oldaladon) és a Google helyezésed is.

Tipp: tömörítsd a képeket, tömörítsd a HTML, CSS és JavaScript kódokat, használj okos betöltést (lazy loading).

2. Egyszerűség

Milka.hu főoldal

A látogatóknak nincs türelme és ideje egy összetett weboldalt kibogarászni, sok menüpont között bolyongani vagy sokat várni a betöltésre a nagyméretű vagy animált grafikai elemek miatt. A weboldalak jövője a minél egyszerűbb, átláthatóbb megjelenés.

Például, nézzük meg a Milka weboldalát. Nagy, étvágygerjesztő képek, kevés menüpont, csak két fő szín használata.

Tipp: vizsgáld meg, milyen és hány színeket használ a weboldal, milyen menüpontjaid vannak, mind szükséges-e, milyen a főoldalad összetétele.

 

apple.com/hu

3. Megjelenés

A minimalista stílus uralja majd 2023 weboldalait, azonban míg 2022-ben főleg a természetes színeket és pasztel árnyalatokat preferáltuk, 2023 az élénk, figyelemfelkető színeknek, éles kontrasztoknak kedvez majd. Nagy hangsúlyt fektet az üres terekre, nagy képekre (apple.com). Ennek a trendnek felel meg az egész oldalt kitöltő főoldali banner megjelenés is, amely akár csak szöveges is lehet.

4. Sötét háttér

2020-as megjelenése után ismét előtérbe kerül, hogy a weboldal elérhető legyen sötét háttérrel is (dark mode). Elsődleges célja a szemre eső terhelés csökkentése volt, mind emellett a megfelelő használatával weboldalad ultra modern és esztétikus lehet.

5. Személyre szóló

A vállalatok egyre inkább személyes kapcsolat kialakítására törekszenek ügyfeleikkel, hogy a média zajból kimelkedjenek és hűséges vevői bázist hozzanak létre. Ehhez mindent eszközt be tudsz vetni 2023-ban!

https://www.tdock.co.uk/

Hozz létre személyre szóló chatbotot és küldj azonnali, automatikus válaszokat.

Itt az ideje, hogy lecseréld vágóképeidet (stock images) és illusztrált dizájnokkal dobd fel weboldalad. Nem csak modern, de egyedi megjelenést is biztosít oldaladnak. A vevő azért fog emlékezni a weboldaladra és ezzel a vállalkozásokra, mert nem ugyanazok a beállított képek fogadják, mint máshol.

A 3D grafikák és animációk használata már 2022-ben is divatos volt, ez a trend nem fog eltűnni jövőre sem. A mozgó képeknél a valósághű ábrázolás marad a jellemző.

Felkészülhetsz egy merészebb, kísérletezőbb betű használatra is. A minimalista megjelenést dekoratív szöveg elemekkel dobhatod fel, ami mellett remekül mutat a 3D ábrázolás.

Magyarázó videók és reklámok esetén az animációk használata lehet a siker kulcsa. Akár animált logó készítése is szóba jöhet, hiszen már a névjegyet is legtöbbször online cserélik a partnerek. A weboldaladba épített animációs történet meséléssel érzelmi kapcsolatot hozhatsz létre az oldalad és a látogató között.

6. Mobil megjelenés

Ezzel egyáltalán nem mondtuk újat. Viszont fontos, hogy a weboldalad készítésekor figyelembe vedd, hogy telefonon, tableten a látogató az ujjával fog görgetni és próbáld meg kényelmesen elhelyezni a gombokat, tartalmakat. Például a hamburger menü jellemző a mobil megjelenítésnél, azonban gondolj bele, a felső jobb sarok nem esik kézre se jobb, se bal kezes felhasználóknak. Lehet a következő oldal frissítésnél át kellene gondolni a menü helyét és lecserélni a jobb alsó sarokra?!

  • 0