2022/2023 Facebook trendek

  • 0
150 150 SPP Design

A Facebook gyakori frissítéseivel és az új funkciókkal nehéz lépést tartani. De 2,91 milliárd felhasználó esetén, akik mindegyike átlagosan havi 19,6 órát tölt olvasással, (videó)nézéssel, kedveléssel, görgetéssel és megjegyzésekkel, ez elkerülhetetlen. Nézzük a legfontosabb Facebook-trendeket, amelyekkel lépést kell tartanod, ha közösségi média marketi

ngstratégiádat építed vagy finomítod 2022-ben.

Facebook Reels

Facebook Reels videók

A Facebook Reels-videók új lehetőséget kínálnak rövid, szórakoztató videók létrehozására, az ismertség növelésére új célközönségek körében, valamint arra, hogy kulturális pillanatok része legyél a Facebookon. A Reels-videódhoz hozzáadh

atsz effektusokat és zenéket, vagy akár az eredeti hanganyagodat is használhatod. A videók a hírfolyamban, a Watch fülön, a Storiesban és a Reels profilban jelennek meg. Ez az újdonság már 150 országban elérhető.

Miért fontos ez nekünk? A videók pénzkeresésre is alkalmasak! Ezen reklámok a videó felett fognak megjelenni, miközben a néző zavartalanul élvezi tovább a videót. Két formája lehet: banner a kép alján és matrica bárhol a videón. Minél többen nézik és reagálnak a hirdetéssel ellátott tartalmakra, annál többet keres a videó megosztója. A Facebook szerint ez havi 35.000 USD azaz kb. 17,7 millió Ft bevételt is hozhat!

 

Facebook CsoportokFacebook Csoport admin funkciók

A csoportok népszerűsége nő, kezelésük egyre könnyebb. 2022. márciusában a Facebook új funkciókat hozott létre, amelyekkel az adminok könnyebben kezelhetik a csoportokat és több releváns érdeklődőt vonzhatnak a csoportba. Például emailben vagy QR kóddal is lehet csoporttagot meghívni, be lehet állítani, hogy a beérkező posztokat automatikusan utasítsa el a Facebook, csoporttagot lehet felfüggeszteni, korlátozni lehet bizonyos tagok hozzászólási lehetőségeit (pl. zavaró kommentek esetén).

Összességében elmondható, hogy a Facebook üzleti oldal mellett az üzlethez tartozó csoport létrehozása kiemelkedő eszköz lehet a vállalkozásod közösségének építésére!

A Facebook az új Google

Kutatások szerint, főleg a 16-24 éves korosztály körében a közösségi média oldalak a legfontosabb márka- és céginformáció források, megelőzve a Google-t. Ami azt jelenti, hogy a Z generáció tagjai nem a keresőmotorokat használva vagy a cég vagy márka weboldalán, hanem a közösségi médiában informálódnak vásárlás előtt.

Ez egy nagyon fontos tény, hiszen várhatóan ez a csoport lesz 2026-ra a fő vásárló erő. Ahhoz, hogy elérd ezt a célcsoportot, érdemes a Facebook üzleti oldaladat létrehozni, fontos infókkal feltölteni és naprakészen tartani.

Facebook Messenger

Kutatások szerint a Facebook felhasználók több mint fele Messengeren keresztül veszi fel a kapcsolatot a vállalkozással. A Facebook szerint az azonnali, élő kommunikáció miatt jobban bíznak az adott márkában. Kutatások szerint az érdeklődők 90%-a azonnal akarja a választ a felmerült kérdésére. A Messengerrel ez már megoldható. Vége az info@cégdomainre küldött, spambe érkezett, sosem megválaszolt kérdések korának?! Lehetséges.

Nézzük eladói szemmel! A weboldaladra látogatókat azonnal elérheted beépített chat lehetőséggel, automatikus üzenettel (pl. Segíthetek?). Létrehozhatsz olyan hirdetést, ami egyenes a Messenger ablakba vezet (Hirdetés létrehozás Forgalom/Konverziók céllal). A képen utóbbi látható, amely azonnal egy kedvezményre jogosító kuponkódot is küld az érdeklődőnek.

 Messenger hírlevélscreenshot of facebook's new messenger feature

Azon érdeklődőknek, akik már kommunikáltad veled a Messenger felületén, automatikus üzeneteket tudsz küldeni.

Az emailben küldött, azonnal spamként törölt levelek helyett juttasd el híreidet az érdeklődőkhöz üzenetben! 

Facebook Shop

A Facebook 2020-ban tette elérhetővé a Facebook Boltot, ahova a vállalkozások feltölthetik eladó termékeiket és a Facebook Pay segítségével az azonnali fizetés is megoldott (Magyarországon még nem!). A Facebook Marketplacen kereső vevők száma az elmúlt öt évben 2025%-kal (igen, kettőezer-huszonöt) nőtt! Mi a különbség a Boltok (Shops) és a Marketplace között? Lényegében a vevő lakhelye. A Marketplacen általában heyben átvehető termékeket keresnek, míg a Shopból szállítással is megoldható a vásárlás. A Facebook boltban vásárlók aránya évente növekszik, főleg a fiatalok körében. A Facebook mellett a legnépszerűbb e-kereskedelmi felület az Instagrammé.

Javasoljuk, hogy ha értékesítéssel foglalkozol, töltsd fel termékeidet saját Facebook és/vagy Insta Boltodba is ide kattintva.

Facebook Live

A Facebook élő videók népszerűsége a COVID ideje alatt nőtt meg hirtelen, amikor ezen keresztül osztottak meg híreket, akár koncerteket is. Népszerűsége az élő vásárlásokban is növekszik. Az élő vásárlás során videón keresztül megtekinthető a vásárolni kívánt termék “élőben”, használat közben. Tudtad, hogy a Youtube után a Facebook felületén néznek a legtöbben videókat?

Úgy tűnik, hogy szerencsére a pandémia végére értünk, a Live videók népszerűsége mégsem esett vissza, így érdemes megfontolni a használatot!

 

Még nem hoztál létre Facebook hirdetést? Olvasd el útmutatónkat az alapoktól profi tippekkel ide kattintva!

Cikkünk forrásai: https://blog.hootsuite.com/facebook-trends/, https://explodingtopics.com/blog/social-media-trends, https://www.facebook.com/business/help/

  • 0