Facebook posztolási hibák és megoldások

  • 0
1024 627 SPP Design

Rengeteg időt és energiát fektetsz bele, hogy Facebook oldalad aktív legyen, mégsem produkálja a kívánt eredményt? Sajnos vannak olyan esetek, amikor épp az ellenkezőjét éred el a tervezettnek. Nézzük meg, hogyan ne posztolj a Facebookon!

Formai hibák

1. Kép nélküli posztok

Egyértelműen vizuális fogyasztókká váltunk az okostelefonon és a közösségi médián keresztül történő egyszerű fényképmegosztásnak köszönhetően. A Facebook kutatása szerint az olvasók átlagos figyelme számítógépen 2,5 másodperc, mobilon 1,7 (!) másodperc és videó tartalom esetén 2 másodperc. Hihetetlenül kevés időd van a böngészők figyelmét felkelteni és erre alkalmasabb egy kép vagy egy videó, mint a szöveg.

Tól sok szöveget tartalmazó hirdetés

Tipp: az ideális Facebook videó hossza 30-60 másodperc.

2. Túl sok szöveg

A fentiek ismeretében igyekezz rövid, velős üzeneteket megfogalmazni! Ezzel segíted az olvasást és a villámgyors megértést is. A képen a rossz példa látható.

Tipp: szakértők szerint egy Facebook poszt ideális hossza 40-80 karakter. Érdekesség, hogy a max. megengedett hosszúság 63.206 (!) karakter.

3. Képminőség

Éppen ezért nem mindegy, milyen képet vagy videót osztunk meg! Meg is mutatjuk, mire gondoltunk. Te is szívesebben néznéd a jó minőségű képet, igaz?

Facebook post high quality image
Jó minőségű kép
Facebook post with low quality image
Rossz minőségű kép

Tipp: Ajánlott kép méretek platform és forma szerint. Javasoljuk a négyzet alakú képek használatát, 1200×1200 px méretben. (forrás: hootsuite.com)

Ajánlott képméretek platformonként

4. Helyesírási hibák

Nem csak a külcsíny, a belbecs is fontos mondhatnánk. Fontos, hogy többször ellenőrizd posztjaidat, mielőtt megosztod! Annak ellenére, hogy a közösségi média megváltoztatta a megszokott kommunikációs formát, a rossz helyesírás továbbra is szakszerűtlenséget sugall.

5. Ugyanazt osztod meg mindenhol

Ha ugyanazt a tartalmat módosítás nélkül osztod meg több platformon, több szempontból is hibát követhetsz el:

1. Az információ ismétlődő, unalmas lehet.

2. Nem ugyanazok a formai követelmények az egyes platformokon (kép méret, szöveg hossza).

3. Nem ugyanaz a közönség fogyasztja a tartalmat (a Facebook a 25-35 év, míg a Twitter a 18-24 év közöttiek között a legnépszerűbb).

4. Nem ugyanaz a platform célja (pl. az Instagram főleg képmegosztó hely, míg a Linkedin üzleti kapcsolat építő közösség.). Lehetséges, hogy a posztod tartalma nem is való oda.

Pontosan ugyanaz a tartalom mindenhol (forrás: medium.com):

Tipp: Igazítsd posztjaidat az adott platform igényeihez! Ellenőrizd az ideális képméretet (1200×1200 px), karakter mennyiséget (Facebook posztnál 80 karakter), alakítsd a célközönség nyelvezetéhez (hashtag használat, ne kérd a Facebookon, hogy Retwitteljenek:)

H&M platform látogatóinak igényeihez szabott kampány
Lájk-vadász poszt

6. Kattintás (vagy lájk) vadász posztok

A kattintás vadász posztok (clickbait) visszaszorítására a Facebook bünteti, ha szövegként vagy címsorként linket osztasz meg egy kép felett. Biztos te is találkoztál már hasonló posztokkal, mint pl. “X dolog, amit tudnod kell” vagy “Ez történik ha…” vagy ” El se hinnéd, …”

Ezt a fajta posztolást kerüld!

(A képen a rossz példa látható, forrás: newsroom.fb.com.)

Tipp: a Facebook előbbre sorolja a link formátumú posztokat, mint a képes posztot. (A képen a link formátum látható). Ha több linket tennél egy posztba (nem ajánljuk, rontod a saját eredményeidet!), nem tilos, viszont csak az első link fog a megfelelő formátumban megjelenni.

Tartalmi hibák

Link-formájú hirdetés

1. Csak úgy posztolok valamit…

Ez a legnagyobb hiba, amit elkövethetsz! Kezeld a Facebook oldaladat a saját magazinodként. Tervezd meg előre, hogy mely témák érdekelnek téged és a közönséged, miről akarsz információkat megosztani és mikor. Ezzel elkerülöd a túl sok posztot (ami unalmas vagy erőszakos lehet) és a közönségednek megfelelő időszakra időzítheted a posztjaidat.

Tipp: Szakértők szerint napi max. kétszer posztolj a Facebookon. Heti 2-3 vagy havi 2-3 poszt is remekül működhet, ha rendszeres és tervezett. (Következő blog bejegyzésünkben segítünk a megfelelő startégia kialakításában.)

2. Személytelenség

Senki sem szeretne egy robotot követni. Az egyhangú posztok (főleg, ha csak eladásra felszólítóak) eredménye a leiratkozás… Minden platformnak megvan a maga stílusa és közönsége, próbálj ennek megfelelő hangnemet használni. Szintén rossz hatással lesz az oldaladra, ha irreleváns tartalmakat osztasz meg. Tartsd fenn az érdeklődést, ossz meg hasznos és érdekes tartalmakat, releváns híreket, fotókat stb.

Tipp: Ne csak a tartalom, a forma is legyen változatos (fotó, videó, végezz felmérést, ossz meg színfalak mögötti képeket stb.! (Útmutatónk következő blog bejegyzésünkben.) Teremts kapcsolatot, tegyél fel kérdést, kérj véleményeket, visszajelzéseket (nem lájkvadászat!)!

3. Ha csak magadat reklámozod…

Te is jártál már olyan boltban, ahol mindent rád akartak erőltetni? Ezt senki sem szereti. Persze, ez nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem reklámozhatod a termékeidet, tedd okosan!

Terméket kínálsz
Élményt adsz

Tipp: Javasoljuk, hogy szorítsd vissza a reklámot az összes posztod max. 30%-ára. Ne a terméket oszd meg, hanem adj hozzá sztorit, mutasd meg a mögöttes élményt vagy értéket.

4. Reakció hiánya

Ha a posztjaidra érkeznek hozzászólások, fontos, hogy nyomonkövesd ezeket és a lehető legrövidebb idő alatt válaszolj. Ha negatív kommenteket kapsz, ezeket is célszerű higgadtan kezelned. Ha elhanyagolod a posztjaidat, több kárt okoznak, mint hasznot.

5. Kiemelés vs hirdetés

Nem elég, hogy aktív vagy a Facebook oldalon, ha nem érsz el új emberekhez. Ezt legegyszerűbben bejegyzéseid kiemelésével vagy hirdetéssel tudod megtenni. Melyik jobb? A kiemelés egyszerűbb, csak létrehozod a bejegyzésed, kiválasztod a célközönséget, megadod a költség keretet és az időtartamot. A poszt kiemelés lényegében egy egyszerű hirdetés, amelynek célja hogy több ember lássa a posztodat, és esetleg több reakciót érj el (több lájk). A hirdetést többféle célra használhatod, eldöntheted hol jelenjen meg, a célközönséget precízebben meghatározhatod, követheted az átkattintásokat Facebook pixel segítségével stb.

Kiemelés

Tipp: A kiemelés nagyon egyszerű, de lehet az olvasók csak átgörgetnek a bejegyzéseden és nem szerzel új követőket vagy új weboldal látogatókat. Érdemes megfontolnod, hogy a te céljaidnak mi felel meg jobban.

BÓNUSZ

Ne add fel

A közösségi média használata nem jár azonnali eredményekkel, amitől sokan elkeserednek és feladják. Ne várd, hogy minden posztod után több látogatód vagy eladásod lesz. Ha csalódsz a Facebook oldalad eredményességében és hanyagolod az új tartalmak készítését, hozzászólásokat stb., az oldalad posztjai egyre laposabbak, unalmasabbak lesznek, majd inaktívvá válsz, így sem a követőid, sem az új látogatók érdeklődését nem fogod felkelteni.

Tipp: ha hosszú távú befektetésként gondolsz a Facebook közösségedre és kialakítod a stratégiádat, előre beállítod, hogy mikor mi jelenjen meg az oldaladon, a Facebook jutalmazni fogja az aktivitásodat és minél többet lépsz kapcsolatba a követőiddel, annál több új emberhez érhetsz el.

  • 0