Legyen saját Facebook tartalomnaptárad!

  • 0
Facebook tartalomnaptár minta az SPP Webdesigntól
1024 627 SPP Webdesign

Manapság már sokan csalódottan vagy szkeptikusan tekintenek a Facebookra (vagy egyéb közösségi média platformokra), mint értékesítési felületre. A csalódottak már próbáltak sikert elérni, néha posztoltak valamit, de semmilyen eredményt nem hozott.

Miért?

Előző cikkünkben már kitértünk a leggyakoribb hibákra. Manapság, ha a meglévő követőid 2%-át eléred a bejegyzéseddel (akik megnézik) és ha a 0,18%-a reagál valamilyen módon (lájkol, hozzászól), az már sikernek minősül! Az is igaz, hogy a Facebook nem egy klasszikus értékesítési felület, ahova hirdetéseket lehet feladni.

De! Az ország lakosságának több, mint a fele Facebook tag és az emberek állandóan a telefonjukat nézik. Ez egy óriási lehetőség, csak tedd át a fókuszt az azonnali értékesítésről a kapcsolatteremtésre!

Előkészületek

1. lépés: Legyen célod!

1. Vállalkozóként valószínüleg a legfőbb célod forgalmat növelni és többet értékesíteni, például, legyen 10 millió forint árbevételem. Ez egy remek hosszútávú cél!

2. Bontsuk kisebb, megvalósítható célokra, amikkel elérhetjük, mint:

– többen ismerjék a cégemet,

– népszerüsítsem a weboldalam,

– több aktív követőm legyen a Facebookon,

– több látogatóm legyen a Facebook oldalon keresztül.

3. Szuper! Ha ez megvan, fogalmazzunk meg konkrét, mérhető, időben meghatározható és legfőképp megvalósítható, rövidtávú célokat!

Például: induló vállalkozásod Facebook oldalára szeretnél 1000 új követőt év végére, vagy induló vállalkozásod weboldalára szeretnél napi legalább új 10 látogatót márciusban vagy növeljük a konverziós arányunkat a duplájára, tehát, ha jelenleg a Facebook követők 1%-a látogatta a weboldalunkat, érjük el, hogy 2% legyen 3 hónap alatt. Növeljük az aktív követőink számát a duplájára fél év alatt.

Nyilván ezek általános ötletek, alakítsd át a saját cégednek megfelelően!

Elérés és aktivitás

Az eredményeid követésénél fontos megkülönböztetned, hogy hány embert értél el és közülük hányan reagáltak a bejegyzésedre. Nézzünk példát!

Milka: 9,1 millió követője van a Facebookon, pár naponta tesz ki új posztot, amire 100-300 átlagos lájk érkezik + összesen 10 hozzászólás és megosztás. Vannak kiemelkedő posztok akár 800-900 kedveléssel is, 40-40 megosztással és hozzászólással.
Norbi update: 1,2 millió követője van, egyes posztjai 100-200 lájkot kapnak, 10-20 megosztással+hozzászólással, ezek jellemzően termék reklámok, de vannak posztjai több ezer (!) reakcióval és 100 feletti hozzászólással és megosztással, amik főleg a színfalak mögötti videók/képek és sikertörténetek.
Facebook Figyelendő oldalak funkció segítségével

Érdekes, ugye? Nem azon múlik az eredményességed, hogy hány követőd van összesen, hanem hogyan, mennyit és miről posztolsz (főleg, ha mellé hirdetsz és kiemeled a releváns posztjaidat)!

A Facebook szerint az aktivitás (engagement rate) 1% alatt alacsony, 1-3,5% között átlagos és 3,5-6% között magas, felette pedig extrém magas. Például, ha egy cégnek 10.000 követője van és a posztja 3000 emberhez jut el (ez az elérés), 100 megosztást + 10 kommentet + 200 lájkot kap, az aktivitása 4%, átlagon felüli. Ezt a számot akarod növelni!

2. Tudd, kihez szólsz

Működő cég, weboldal és Facebook esetén

Facebook elemzés

1. A Facebook Analitika megmutatja, kik a követőid (nem, kor, lokáció), milyen felületen nézték meg (asztali gép, mobil) stb. Üzleti fiókodban, az Elemzések fülön találod, különös tekintettel a Személyek pontra.

2. Google Analitics fiókodban az Ügyfélszerzés/Közösség menüben minden közösségi média felületedről kaphatsz információt, míg a Viselkedés/Webhelytartalom/Céloldalak pontban látod, honnan érkeznek a látogatóid.

3. Facebook pixellel weboldalad látogatói alapján készíthetsz egyéni célcsoportot.

4. Importálhatos saját célcsoportba meglévő kontaktjaidat (CRM rendszerből).

Induló vállalkozás esetén

5. Találd ki, ki fogja a te terméked megvenni/ szolgáltatásaidat igénybe venni, ő az ideális vásárló. Akár több ilyen is lehetséges, akiknek később eltérő kommunikációt hozol létre.

6. Vedd szemügyre a versenytársaidat! Kik a követőik, milyen bejegyzéseik vannak, milyen hangnemben írnak, kihez szólnak stb.

A célközönséged az a pár ezer ember, akik a fenti személyekhez legjobban hasonlítanak. Minél pontosabban meghatározod a célcsoportot (helyét, nemét, korát, érdeklődési körét, beosztását stb.), annál nagyobb sikert érhetsz el és a Facebook hirdetéseknél a klikkek költségét is csökkentheted.

3. Legyen stílusod!

A célcsoportod, az iparág és a versenytársak posztjai alapján be tudod határolni, hogy milyen hangnemben szólsz a közönségedhez. Olyan stílust válassz, ami hozzád is közel áll, hogy ne hasson erőltetettnek és hosszú távon fenn tudd tartani!

Például egy fiataloknak szóló márka szlenget használ, követi a trendeket, míg egy B2B vállalkozás stílusa sokkal formálisabb.

4. Légy felismerhető!

Alakíts ki egy egységes stílust, ami alapján a követőd azonnal felismerik a posztjaidat! Általában a cégek a logó mellé készíttetnek arculati könyvet is, amely tartalmazza a logót, a színeket, a betűtípusokat, használt formavilágot stb. Facebook megjelenésed (borító és profilkép) mindig illeszkedjen a cég arculatához.

Kiváló példa a Pöttyös túrórudi (nyilván óriási költségvetés és több tíz év munkája áll mögötte, de így gondolkozzunk):
Weboldal

Facebook oldal

SPP Design Fitness marketing Facebook hirdetés

Kreatív anyagaid (posztok, hirdetések, promó képek stb.) megjelenése szintén legyen egységes, hiszen a másodperc törtrésze alatt kell felkelteniük a figyelmet és egyértelműen beazonosítani a cégedet. (Javasoljuk a képek vízjelezését is).

SPP Design Fitness marketing weboldal

Készítsd el saját tartalomnaptárad!

4. Tervezd meg, milyen típusú posztokat fogsz használni!

Ne csak egy félét posztolj, törekedj a változatosságra!

  1. Szöveges
  2. Kép/ galéria
  3. Link
  4. Videó (feltöltött belinkelt előre felvett videók)
  5. Facebook Live (élő adás)
  6. Facebook Stories

Jelenleg a videó posztok sokkal sikeresebbek a képes vagy sima szöveges tartalmaknál, de a legkiemelkedőbb elérési és aktivitási eredményt Live videókkal tudsz elérni! A Facebook adatai szerint átlagosan 34,5 percet töltöttek a felhasználók Live videó nézéssel, míg sima videó tartalmakéval csak 2,6 percet. A Live videók aktivitása 4,3% volt, szemben a videók 2,2%-ával.

5. Keress témákat!

Aktivizálj, oktass, kelts izgalmat!

  1. Ossz meg a célcsoportodat leginkább érintő híreket, érdekességeket, eseményeket.
  2. Vezess blogot, oszd meg a bejegyzéseidet (ez a téma lista a blognál is használható).
  3. Készítsd ingyenes letölthető tartalmat (cserébe feliratkozókat szerzel).
  4. Mutasd be a céged, a történeted, közösségi tevékenységed (ha van), esettanulmányaidat, a munkatársakat.
  5. Mutasd be az újdonságokat, akciókat!
  6. Készíts betekintést a színfalak mögé (akár képek, akár videó formájában).
  7. Készíts videót vagy ossz meg Live tartalmat (például tarts termék bemutatót, online oktatást, online edzést stb., ami a te tevékenységedhez illik).
  8. Sikersztorik, ügyfél vélemények.

A lehetőségek tárháza széles, találd meg, ami a célcsoportod figyelmét felkelti, fenntartja az érdeklődést, szórakoztat. Ezért fontos, hogy a posztok formáját (4. pont), és tartalmát is váltogasd!

Tegyük fel, hogy kerttervezéssel foglalkozol. Hogyan tudod a gyakorlatban alkalmazni a fentieket? (forrás: Facebook lessons)
1. Aktivizálj! Ossz meg egy kész kerttervet, ami felkelti az érdeklődést és arra ösztözni az embereket, hogy elképzeljék a saját álom kertjüket! Tegyél fel saját fotókat, amiktől a nézők is szeretnék csinosítani kertjüket!
2. Oktass! Készítsd cikket/videót/Live videót/ingyen letölthető anyagot kertészeti tanácsokkal/teendőkkel. A bejegyzések formáját kombinálhatod is! Több legyet is ütsz egy csapásra: követőket szerzel, növeled az aktivitást, email címeket szerzel stb.
3. Kelts izgalmat! Jelents be új terméket/promóciót/szezonális ajánlatot! Például tavaszi kedvezményt adhatsz.

6. Használj segítséget!

Ha nincs ötleted, milyen eszközöket tudsz bevetni?

  1. Meglévő ügyfeleid esetén olvasd át a kapott véleményeket, kérdéseket.
  2. Nézd át a közösségi média hozzászólásokat.

A fentiek alapján megoszthatsz pozitív tapasztalatokat (engedéllyel), megoszthatsz számokat, amik jó fényben tüntetnek fel, válaszolhatsz terméket érintő kérdésekre, kezelheted a félreértéseket, negatív kommenteket!

ads.google.com

3. Google: keress rá olyan témákra, amik téged és a célcsoportodat érinthetnek.

4. Google Hírek: keress rá a saját területedre és nézd meg a Hírek fült a Google-ban (csak releváns híreket ossz meg!).

5. Használhatod a Google Keyword Plannert (kampány indítása nélkül is elérhető) is.

6. Answer the public: keress rá kulcsszavahoz kapcsolódó kérdésekre (angol). A képen a diet terv kulcsszavakhoz kapcsolódó 70 db kérdés látható. A találatok képként és excel táblázatban is letölthetők.

7. Készítsd el tartalomnaptárad!

Főleg, ha több közösségi média felületen vagy jelen, fontos, hogy kövesd hol, mikor, mit teszel közzé. Elfoglalt vagy, nincs időd minden nap egy-egy posztot elkészíteni! A naptár segítségével előre elkészítheted a tartalmakat. A Facebook jelenléted kulcsa a minőségi tartalom és a rendszeresség!

Mi szerepeljen a naptáradban?

  1. Dátum: Mikor lesz közzétéve a bejegyzés?
  2. Téma: Miről szól a bejegyzésed?
  3. Vizuális leírás: Egy-két rövid mondat arról, hogyan képzeled el a bejegyzés képét vagy videóját.
  4. Formátum: A bejegyzések tartalmazhatnak képeket, videót vagy a kettő kombinációját. Döntsd el, melyiket hozod létre a bejegyzésedhez.
  5. Platform: Hol tervezed közzétenni a tartalmat (Facebook, Instagram stb.)

Minta

Hair Day tartalomnaptára

Példánkban (forrás: Facebook Lessons) egy beauty szalon (nevezzük Hair Daynek, tulajdonosa Pria) tartalomnaptárá nézzük át. Íme a vázlat, ami tartalmazza a megosztás dátumát, témáját, a csatolt fájlt (kép, link, videó stb), a poszt formátumát (4. pont) és hogy hol tervezed megosztani. Példánkban Pria úgy dönt, minden kedden, csütörtökön és pénteken oszt meg valamit!

A rendszeres posztokra számíthatnak a követőid. Az időzítés segítségével előre is elkészítheti a tartalmakat, így az se baj, ha aznap épp nem tudsz tartalmat készíteni! A Facebook Analitika segítségével a poszt közzétételének idejét is meg tudod határozni!

Töltsd le az SPP Design tartalomnaptár mintáját!

Folytassuk a példánkat!

Hair Day téma terv

Pria elkészíti, hogy melyik napon milyen témákról fog posztolni.

Hétfőn a munkájáról tesz fel videókat, siker sztorikat (előtte-utána fotókat) és elégedett ügyfél véleményeket. Aktivizál = a követőkben vágyat ébreszt a tökéletes megjelenésre! Csütörtökön oktatni fog, új technikákról tesz fel híreket. Pénteken izgalmat kelt, bejelenti továbbképzéseit (új stílusok stb.), promócióit, virtuálisan konzultál.

Hair Day kész tartalomnaptára

Pria kiválasztja posztjai formátumát és a kapcsolódó vizuális tartalmakat , majd eldönti, hogy mely platformo(ka)t használja. Mivel a szalon fiatal közönséget céloz, az Instagramot választja. Ezzel elkészült a tartalomnaptár egy hétre előre.

Ennek alapján így fognak kinézni a bejegyzések:

Hair day posztok

8. Időzíts!

A business.facebook.com oldalon (Tervező) előre időzítheted posztjaidat, így akkor készíted el tartalmaidat, amikor időd van rá!

Nyomonkövetés

9. Emeld ki/ hirdesd meg legjobb bejegyzéseidet!

Ahhoz, hogy új emberekhez juss el, elengedhetetlen, hogy pénzt is költs. Előző cikkünkben már kitértünk a kiemelés és a hirdetés közti különbségekre, javasoljuk, hogy a legjobb aktivitást elérő bejegyzéseidet pluszban hirdesd is meg a célcsoportodban.

Következő cikkünkben a Facebook hirdetéseket mutatjuk be.

10. Mérd az eredményeidet!

Facebook business fiókodban az Elemzések pontban mindent megtudhatsz posztjaid, hirdetéseid eredményeiről számokban és grafikusan ábrázolva is! Nyomonkövetheted melyik a legnézettebb poszt típusaid, hogy a későbbiekben ezekből készíthess többet. Finomíthatod célközönséged (kor, nem, lokáció) alapján.

11. Reagálj!

Légy aktív az oldaladon, igyekezz rövid időn belül reagálni a hozzászólásokra, kérdésekre! Ne hagyd magadra posztjaidat!

Kezdd el még ma!

  • 0