Google ads hirdetés az alapoktól példákkal

  • 0
150 150 SPP Webdesign

“People ask me, ‘What do you think of Michelin?’… I don’t cook for guides. I cook for customers.” 

Gordon Ramsey

A világhírű szakács egyszer azt nyilatkozta: „Az emberek azt kérdezik tőlem: „Mi a véleményed a Michelinről?”… Nem főzök útmutatóknak (értsd: Michelin csillag útmutató, a szerk.). Én az ügyfeleknek főzök.” 

Ugyanez érvényes a Google hirdetésekre is! Függetlenül attól, hogy a szakács tudása rozsdás, vagy még soha nem főzött, segítünk, hogy ügyfeleid számára a valaha látott legfinomabb Google Ads-kampányt szolgáld fel.

Mielőtt nekikezdünk, nézzük át az alapokat.

Mi a Google Ads (korábban Adwors)?

Egy online hirdetési eszköz, amely kattintás alapú (PPC) és megtekintés (CPM) alapú hirdetési lehetőséget biztosít felhasználói számára. 

A Google hirdetések célja, hogy elérd azokat a felhasználókat, akik a Google keresőjét, vagy egyéb a Google hálózatában megtalálható eszközt használnak (Youtube, GMail, Map stb.). Használatával növelheted az oldaladra látogatók számát, vásárlásra ösztönözheted őket, vagy akár telefonhívásra buzdíthatod a hirdetésed olvasóit.

Hogyan néz ki egy Ad?

A hirdetés tartalmazhat csak szöveget, képet, videót is. Megjelenése szerint lehet keresési (azaz a Google keresőben megjelenő), display (azaz a display hálózat felületein megjelenő, mint Gmail, Youtube és további kb. 2000 webhely), videós (Youtube), vásárlásra ösztönző (webshop termékeket megjelenítő) és alkalmazás értékesítésére szolgáló.

A Goolge keresőben felül a shop hirdetések láthatók képpel, alatta pedig a kereső hirdetések csak szövegesen.

Példa: Google keresés „nyári ruha” kulcsszóra

A Gmail felületén:

Gmail felületén megjelenő ún. display hirdetés

Youtube felületén:

Display hirdetés banner fomátumban sárga címkével jelölve

Hogyan működik a Google hirdetés?

A hirdetésekért nem hagyományos módon, azaz nem a megjelenésért fizetünk, hanem csak akkor, ha egy felhasználó rákattint arra.  A hirdetők minden egyes alkalommal egy a rendszer által kalkulált összeget fizetnek, akkor amikor a felhasználó a hirdetésükre kattint (PPC, azaz pay per click alapú hirdetés). 

Mennyibe kerül egy hirdetés?

Ezt a Google aukciós rendszere határozza meg, amely nagyon sok tényezőt figyelembe vesz, pl. iparág, hirdetés szövege, költségkereted, kulcsszavak, landing oldal minősége és tartalma , hirdetés rangsora, típusa, felhasználó eszköze (mobil vagy asztali gép), piaci trendek stb. Ez így nem túl konkrét, ugye? Nézzünk néhány iparági példát (2021 adatok alapján, forrás: https://www.wordstream.com/):

  • Autóipar 43-188 ft,
  • E-kereskedelem 31- 211 ft
  • Ingatlan 43-295 ft
  • Turizmus 40- 185 ft
  • Pénzügyi szolgáltatások 78-429 ft

Miért érdemes Google Ads-on hirdetned?

  1. A keresési piac több, mint 70%-át birtokolja a Google, a Youtube keresőmotorja is a Google tulajdona.
  2. Mindenki napi szinten használja. Az emberek 64,6%-a rákattint a Google Ads szolgáltatásra, amikor online szeretne vásárolni.
  3. Csak az eredmény után kell fizetned. Ha nem kattintanak a hirdetésedre, csak megjelenik, nem fizetsz.
  4. A vállalkozások átlagosan 2 USD bevételre tesznek szert minden Google Ads szolgáltatásban elköltött 1 USD után. (A Google szerint)
  5. Kicsiben is érdemes belevágni. Már akár havi 20-30 ezer forintos kerettel eredményeket érhetsz el.
  6. Jól mérhető. Láthatod, hogy mely kulcsszavak milyen eredményt hoztak és finomíthatod a hirdetésed.

Mi kell az első hirdetéshez?

  • Weboldal, ajánlott egy landing oldal, ami csak a hirdetési kampányhoz lesz tervezve.
  • Kulcsszavak
  • Költségkeret
  • Hirdetés szövege

1. lépés: Tedd fel a séf sapkát! azaz Indítsd kampány!

Ha még nincs Google fiókod, hozz létre egyet ide kattintva és azonnal kezdj neki!

Lépj be vagy regisztrálj! ads.google.com
Így fog kinézni a Google Ads felületed (forrás: Google)

Regisztráció után a vezérlőpultba kerülsz, ahol be kell állítanod a számlázási és fizetési feltételeket. Ha már van fiókod, javasoljuk, hogy lépj be és ellenőrizd ezeket!

Fontos: állítsd be a fizetési és számlázási adataidat
Katt az új kampány indításra!

2. Mit főzzünk? azaz Válassz kampány típust!

Gondoljon Google Ads-fiókjára úgy, mint egy konyhára. Csak rántottát csinálsz benne? Remélhetőleg nem! Főzhetsz kínait, magyarosat, olaszosat, hús tartalmút, vegánt stb. Nos, ahogyan vannak különböző étkezési típusok és ízlések, úgy vannak különböző kampánytípusok is különböző célokra.

A Google a hirdetéseket hierarchiába rendezi, aminek a kampány a legfelső eleme, összefogja a hirdetéscsoportokat, ezen belül a hirdetés, és annak változatai lesznek. Például, ha éttermedet hirdetnéd, a kampányokat a célcsoportok szerint oszthatod fel: a’la cart étkeztetés minden nap 11-19 között, rendezvények és esküvők. A hirdetéscsoportok célozhatják a rendezvényeken belül a helyben tartott rendezvényeket, pl. céges buli, és a kiszállásokat. Esküvőn belül az egyik csoport lehet a sütemény készítés és a lagzi helyszín. Ha takarítással foglalkozol, létrehozhatsz kampányt a magánházak és az irodaházak, telephelyek takarítására. A magánházakon belül célozhatod a folyamatos takarítást igénylőket és az évi egy alkalommal nagy takarítást kérőket. Céges ügyfeleknek a telephely takarítás mehet a havi előfizető ügyfeleknek és az új épület beköltözés előtti teljes takarítását igénylőknek. Nézzük, hogyan is készül egy kampány.

A Kampányban fogod meghatározni a célt (eladás vagy weboldal látogatottság növelés stb.), a helyet (pl. csak Magyarországon belül értékesítesz vagy autószerelő műhelyed Győr és 30 km vonzáskörzetében működik), a nyelvet (lehet csak német is, ha külföldre értékesítesz), mely hálózatokon jelenjen meg a hirdetésed (kereső, display vagy kombinált).

Válaszd ki a kampány célját! A példa kedvéért a webhely forgalom növelést választjuk.
Válassz kampány típust! A példában keresési hirdetést készítünk.

3. lépés: Készítsd elő a konyhát azaz Állítsd be a kampányt!

Ha már tudod, milyen ételt fogsz készíteni, ideje felkészíteni a konyhát a főzéshez. Itt választhatod ki a kampány általános beállításait, például:

  • Kampánynév: Bármi lehet, nincs hatással a teljesítményére. Számodra legyen egyértelmű.
  • Weboldal: ahova irányítod a forgalmat.
  • Megjelenés: keresési felület (Google) vagy display hálózat (Youtube, Gmail, partner oldalak).
  • Hely: lehet Magyarország, külföld, város és környéke stb.
  • Nyelv: alapértelmezetten a böngésző nyelve.

4. lépés: Határod meg mennyit szánsz a (vacsira) hirdetésre!

Döntsd el, hogy te adod meg az ajánlatot a hirdetéseidre történő kattintásokra, vagy azt, hogy a Google Ads tegye meg. A kampány típusától függően további ajánlattételi lehetőségek is megjelenhetnek, amelyek közül választhatsz.

Költségkeret

A napi költségkeretet meghatározhatod az iparági kutatások alapján (https://www.wordstream.com/), a saját havi budget-d elosztása alapján stb. A Google Ads hirdetések előnye, hogy nincs minimum összeg.

5. lépés: Készítsd elő az összetevőket azaz Add meg a kulcszsavakat!

Adj meg kulcsszavakat

A kulcsszavak olyanok, mint a hozzávalók a receptben, a Google hirdetés se tud elindulni nélkülük. Lényegében ki kell találnod, hogy mire fog rákeresni a leendő vevőd a Googleben, hogy téged megtaláljon. A Google segít kulcsszavak ajánlásával. Gondolkozz a vevő fejével! A kulcsszavak egyezhetnek általánosságban a kereséssel, lehet ugyanaz az értelmük és lehet pontos az egyezés.Fontos, hogy ügyelj a negatív kulcsszavakra (allergiát okozó összetevők a konyhánkban), például ha te festő vagy és a kiszállásért díjat számítasz fel, zárd ki a keresésből az „ingyenes” szót. Ha már futott hirdetésed, válaszd a legjobban teljesítőket és töröld a nem teljesítőket.

Használj hosszú kulcsszavakat is! Például: alap kulcsszó: kazán szerelő, hosszú verzió: hivatalos kazán szerelő Vaillant kazánokhoz.

Használd a Google ajánlott kulcsszavait. Kezdd el írni a Google keresőbe a tervezett kulcsszót és nézd meg milyen hasonlókat ajánl fel a Google.

6. lépés: Készítsd el a fogásokat azaz a Hirdetési csoportokat!

Már beszéltünk róla, hogyan tervezd meg, melyek legyenek a kampányon belül a csoportok, amin belül többféle hirdetést fogsz majd létrehozni. Konyhás analógiánkban a hirdetéscsoport a leves, főétel, előétel és desszert lehet. A desszerten belül készíthetsz majd fagyit és piskótát mint kétféle hirdetést.

7. lépés: Tálald az ételeket azaz készítsd el a hirdetést!

Miért találó ez a hasonlat? Senkise fog rosszul kinézű hirdetésekre kattintani, ahogy az ételeknél is az ízhez hozzájárul a tálalás minősége.

Hirdetés létrehozás

Végső URL: Ide fognak érkezni a látogatók kattintás után.

Címsorok: Ezek lesznek azok a rövid szövegrészletek, amelyek nagyobb betűmérettel fognak megjelenni a hirdetésedben.

Útvonal megjelenítése: Ez az url fog megjelenni a hirdetésben. Figyelem, ez nem egy valós URL, szóval eltérhet attól, amit végső URL-ként adtál meg.

Leírás: Ezek a hirdetésed kisebb betűmérettel megjelenő, de hosszabb tartalmú elemei.

Hirdetési URL: Itt egyedi URL struktúrát állíthatsz be, ha szeretnél nagyobb rendszerezettséget az analitikádban

Javasoljuk, hogy maximalizáld a karakterszámot és a rendelkezésre álló lehetőségeket mind a címben, mind a leírásban. Ezenkívül feltétlenül használj itt is kulcsszót. Néhány tipp:

  • Ne légy unalmas!
  • Használj cselekvésre felszólítást azaz call-to-actiont! például Hívj most vagy Regisztrálj még ma.
  • Ne ess túlzásba!
  • Ha lehet, használj tényeket figyelemfelkeltésre, pl. 100+ elégedett ügyfél.
  • Adj megoldást! Mivel a probléma ismert a keresőnek, kínálj rá megoldást.
  • Kerüld az általános megfogalmzást. Például Nyomtató tonerek széles választéka. Légy konkrét: HP nyomtató tonerek

30 karaktered van ahhoz, hogy felkeltsd valaki figyelmét. Felejtsd el őket „olvasóknak” nevezni; ezen a ponton ők „böngészők”, átfutják az oldalt, hogy megnézzék, mi válaszolhat a keresésükre. A címsor legyen figyelemfelkeltő (de ne legyen félrevezető), releváns és egyértelmű. A hirdetés törzse (leírása) 2 sor lehet, amely egyenként 90 karaktert tartalmazhat.

8. lépés: Kérdezd meg, hogy ízlett a vacsora azaz Kövesd nyomon a kampányaid eredményeit

Készülj fel, hogy nem minden beállított kulcsszó fog jól teljesíteni, ezeket töröld!

Számíts felfutási időszakra! Ne várd, hogy azonnal, amint elindítod a kampányt, megrohannak az ügyfelek, főleg, ha egy telített piacon működsz. A tesztelhető ereményekre akár egy hónapot is várnod kellhet. Ez alatt kövesd nyomon az egyes verzók eredményeit és módosítsd, ha szükséges. Minden új kampány első 2-4 hetében a Google figyeli, hogy hirdetéseid hogyan illeszkednek a hozzád küldött forgalomhoz. Még nincs elegendő előzménye ahhoz, hogy megbízható átkattintási arányt vagy visszafordulási arányt mutasson, és a Google ezekre a mutatókra támaszkodik annak megállapítására, hogy a terméked/szolgáltatásod elég releváns-e ahhoz, hogy nagyobb forgalmat érjen el.

Szűkítsd a hirdetésed megjelenéseit a kattintások alapján, pl. délután vagy este és reggel nem.

Mindenképp használd a Google Analyticsot és kövesd nyomon a hirdetéseket!

Reméljük, sikerült átsegítenünk az első Google Ads kampányod létrehozásán és már termeled is a bevételt! Ha cikkünk hasznos volt, olvasd el facebook hirdetési útmutatónkat is!

  • 0