A tartalommarketing egy szuper eszköz, hogy fenntartsd a kapcsolatot a vásárlóiddal, de ha neked is nehézséget okoz folyamatosan új, izgalmas témákat találni, hoztunk néhány ötletet novemberre!
Nevezetes (hó)napok
Amerikában nagyon divatos nevezetes napokat/hónapokat tartani, ezekből néhány már Magyarországon is divatba jött.
No-shave November/ Movember
Ez a mozgalom, amelynek keretében a férfiak szakállat/bajuszt növesztenek, már hazánkban is ismert,2016 óta egyesületi formában is létezik. A Movember kifejezés a moustache, azaz bajusz szó és a november szavak összevonásával jött létre. Célja, hogy felhívja a figyelmet a férfiakat érintő egészségügyi kockázatokra (prosztatarák, hererák, lelki betegségek stb.) és ezek megelőzésére. Többféle módon is generálhatsz tartalmat a témában:
- Mutasd be, akár képekkel vagy videóval, dolgozóid hogyan vesznek részt a mozgalomban.
- Ha tudsz, céged vegyen részt jótékonysági eseményen és készíts róla beszámolót.
- Készíthetsz játékra felhívást a legnagyobb bajusz/szakáll bemutatójának stb.
- Ha fodrász vagy, ez az esemény profilba vágóbb nem is lehetne! Millió módon mutathatod be vendégeidről készült képeket (engedéllyel), a megfelelő ápolás útmutatóját stb.
Ha cégednek semmi köze sincs a szakmához, akkor sem baj, ha írsz erről a témáról, mivel valóban fontos egészségügyi problémákra hívja fel a figyelmet.
November 19. – Női vállalkozók napja
Hölgyeknek kifejezetten jó lehetőség tartalom előállítására a női vállalkozók világnapja, amely egy ENSZ égisze alatt zajló nemzetközi kampány, amely 2013-ban jött létre. Tény, hogy a vásárlások 85%-át nők végzik és összes globális költésükl egy elképzelhetetlenül nagy összeg, de a nők által termelt bevétel nagysága mindössze 10%-a a teljes megtermelt bevételnek. A szervezet célja, hogy támogassa a nőket, hogy legyenek aktív résztvevői a gazdaságnak, legyenek vezetők, innovátorok és hozzanak létre gazdasági társaságokat, közösségeket stb. Hogyan tudod integrálni ezt az eseményt a saját vállalkozásodba?
- Női vállalkozóként számolj be eddigi utadról, nehézségekről és eredményekről, amit elértél.
- Támogass egy kapcsolódó szervezetet és számolj be az eseményről.
- Mutass be egy vállalkozásról szóló könyvet.
- Tudtad, hogy az első, nő áltakl alapított vállalkozást Amerikában 1739-ben jegyezték be?
November 25. – Black Friday
Szintén Amerikából származó, de itthon is bevett gyakorlat Black Friday akciót tartani. Amerikában ezen a napon jelentős, akár 50% feletti kedvezményeket is adnak egyes termékekre, így a lakosság nagy része készül erre az egy napra. Nálunk is szokás Black Friday kedvezményt adni, de közel sem ekkora mértékben. Ha a te termékeid árazásába nem fér bele az árcsökkentés, vagy nem is termék értékesítéssel foglalkozol, akkor is részt tudsz venni a promócióban:
- adj kapcsolt terméket,
- adj ajándékot, akár cég emblémás promó terméket,
- ajánlj fel ingyenes szolgáltatást (tanácsadás, konzultáció),
- kis kreatív ötlettel, akár anti-blackfriday napot is tarthatsz, pl. kávézó tulajdonosoknak: „nem vágysz akciós tv-re, de nem hagynál ki egy jó feketét? vedd nálunk a reggelid és Black Friday alkalmával vendégünk vagy egy kávéra!”
Már a hónap elején elkezdheted a tartalmaidban felhívni a figyelmet a Black Fridayre. Gyűjts feliratkozókat korábbi nyitás ígéretével vagy extra kedvezménykuponnal. Akár külön eseményt is kapcsolhatsz hozzá közösségi média oldaladon, amit szintén fel tudsz tölteni a már elkészült figyelemfelkeltő tartalommal.
November 28. – Cyber Monday
A Cyber Monday a Black fridayt követő (az amerikai Hálaadást követő) hétfő, amelynek eredeti célja az online vásárlás fellendítése volt. Hasonléó tartalmakkal készülhetsz, mint az előző pontban.
November 27 – Advent kezdete
Ha készítettél vásárlóidnak adventi naptárat (lásd előző cikkünket a Készítsd fel a weboldalad karácsonyra), eljött az ideje, hogy elkezdd nyitogatni az ablakokat és meglepetésekkel várd a vásárlókat, látogatókat weboldaladon. Az adventi naptár további előnye azon kívül, hogy a vásárlók gyakrabban látogatják a weboldalad, ezzel nő az esélye, hogy tőled fognak vásárolni, hogy minden napra potenciális tartalmat jelent.
Ősz
Fontos, hogy üzleted szempontjából és a vásárlónak is releváns tartalmakat próbálj készíteni.
- Például, ha szerszámgépekkel, kertészettel, virágokkal, bármilyen növényekkel összehozható tevékenységed van, készíthetsz cikket a novemberi kerti teendőkről.
- Ajándék, csomagolás, bútor, lakberendezés, fetés-mázolás stb. tevékenységek esetén összeállíthatsz szezonális, őszi/téli lakberendezési, díszítési tippeket.
- Villanyszerelés, elektro-bolt esetén már felkészítheted a vevőket a karácsonyi díszkivilágítás trendjeire, fókuszban a rezsi csökkentéssel.
- Ha írásaidban személyes észrevetéleket is szívesen osztasz meg, készíthetsz őszi/téli könyvajánlót kedvenc szezonális olvasmányaidból.
- Indíthatsz játékot is: pl. legszebb őszi/téli fotó beküldő.
Karácsony
Már október óta zajlik a vevők felkészítése a karácsonyi rohamra. Ha még nem láttál neki, fogsz hozzá mielőbb!
További végtelen tartalomötlet forrás a karácsonyi hajrára felkészülés a vállalkozásodban:
- hogyan készülnek az új termékcsomagolások,
- karácsonyi termék kibontás videóval,
- hogyan készülnek munkatársaid az ünnepi hajrára (videós vagy képes),
- karácsonyi és új évi üdvözlet.